torsdag den 9. august 2012

UHm Uhm Uhm... Lækkert brød...


Så fik jeg lige bagt det lækreste franskbrød godt med groft mel i og det smager simpelthen suverænt...

Så jeg vil lige dele opskriften med jer..

Bondebrød:

600g speltmel el. hvedemel
200g groft rugmel
100g havregryn
4dl ymer
1 tsk. salt
3 dl varmt vand 40 grader
50g gær
½ dl olie
1 spsk. honning

1. Bland ymer og vand og udrør gæren heri.

2. tilsæt de øvrige ingredienser og ælt dejen til den er ensartet.

3. lad dejen hæve tildækket og lunt, ca 30 min.

 4. slå dejen ned og del den i 2 lige store kugler, lad dem ligge og hvile i 10 min.

5. form kuglerne til to runde brød.
Sæt dem på en bagepladeog lad dem efterhæve tildækket og lunt i ca. 25min.

Pensling: sammenpisket æg. drys med rugmel og skær et snit som 8 stykker kage.

Bagetid: 30-35min i en 200gr forvarmet ovn (varmluft 180gr)

God fornøjelse med at bage dem, de er super nemme og smager himmelsk... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar