fredag den 15. november 2013

JULEBINDERI..... Øv den uge gik hurtigt....

Julebinderi er vel overstået....:-)
 
Ja så gik den uge også med julebinderi, det var så spændende og jeg elsker simpelthen bare at lave noget kreativt med blomster og alle de fede natur ting vi har brugt denne gang..
Nedenfor kan i se hvad jeg har fået produceret denne gang, Jesper vil nok synes det er for meget, men jeg ELSKER  det... :-D
Jeg har startet lidt på jule pyntningen for jeg synes altid December måned er for kort og man når kun lige at hænge julepynten op - så skal den ned igen, så i år starter vi lidt nu...
Men nisserne må vente til første søndag i advent..
Jeg håber i kan lide det jeg har lavet - i år kører vi lidt i de kolde natur farver mikset med det nordiske, og der er lidt blåt og lysegrønt i....
 
 
Et lille fint træ - lavet med to grene fra en speciel gran som jeg ikke ved hvad hedder, snoet sammen med sølv tråd og sat i ler...

 
I vores vinduer i år kommer der til at hænge små kranse af blød ene med små juletræer eller stjerner....

 
Mit fine juletræ som tog sin tid at lave, men bare så fint... det skal have en lyskæde der er lidt flere lys på, og måske lige et par husløg i bunden...
Dejligt tykt lille træ som min lærer kaldte det...


 
Her har jeg klippet en halmkrans over og lagt fyrgrene, lavgrene som så er viklet fast med sølv tråd. efterfølgende har jeg limet et par kogler mere på foruden dem som sad på fyrgrene...
billedet er lidt utydeligt så skal se om jeg kan få et bedre billed en af dagene....:-D

 
Fuglene i vores have skal også have det godt - et lille stråtækt hus har de fået, nu håber jeg bare de kan lide det.. Her til aften fik jeg lige hængt nogen fuglekugler ind under også så er der lidt forskelligt...
Selve taget er bygget op på et stativ i pil som jeg lavede på sidste kursus - og har bare ikke vidst hvad jeg skulle bruge det til, men det har fundet sin plads i det store træ bagerst i haven..

 
Jeg har 2 store juletræet i pil som var begyndt ikke at være så pæne mere, så de fik en stor grangren og en masse små stukket ind over det hele, så det blev til et flot fyldigt træ, også tiltænkt havens fugle, så håber de bliver glade for det... Det andet skal laves en af de næste par dage..
 


 
Årets adventskrans ser sådan ud i år, en ellekogle krans jeg lavede for 2år siden var blevet lidt tynd og koglerne lidt små, men en gang spansk mos ned i alle små huller og en enkelt lavgren og fyregren, ja så var den hjemme.. en enkelt stjerne og et bånd fik den også skulle der ikke mere i den... 

 

 
Det sidste jeg fik lavet på kurset var denne krans som hænger ude ved hoverdøren.
Halmkrans med blade viklet rundt om snøret fast med sølvtråd, et husløg sat fast med tråd, en lavgren, fyregren og lidt kogler og nogen fine julekugler - ja så var den bare fin..
Meget enkelt og nemt....
 
Jeg håber i andre kan bruge lidt af mine ideer til jeres julepynt - det er i hvert fald hvad jeg lærte i år...:-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar