fredag den 29. juni 2012


Så fandt jeg min første hjerte sten og den er super flot hvid... Den skal gemmes...



Nu har jeg hæklet på dette fine arbejde i nogen dage - som var planen at det skulle blive til en pyntepude ind til vores seng. Så ser min mand det her til aften og han kan jo selvfølgelig ikke lidt det..!!!! MEN HVAD SKAL JEG SÅ BRUGE DET TIL??? Er der nogen gode ideer??



Endnu en kasse blev lavet til opbevaring - skal så bare lige finde ud af hvad jeg synes den skal bruges til.. Men fin blev den..:-)


I mandags plukkede vi 50 hyldeblomstklaser og startede på vores hyldeblomst saft og idag var så dagen hvor det skulle på flasker og der var Frederik der med det samme, han elsker at være med i køkkenet lige for tiden og han er super god til det.. Igår måtte moren også punge op med det nye Anders And blad... :-)

Saften blev for øvrigt super god - har aldrig lavet det så godt før...
Her er opskriften hvis nogen har lyst til at prøve...

Hyldeblomstsaft.

50 hyldeblomstklaser ( klip så meget af stilken af som muligt)
2 kg lyst rørsukker
40g citronsyre
2 citroner
1½ liter kogende vand

Opløs sukkeret og citron syre i det kogende vand. Skær citroner i skiver og læg det hele i en skål/gryde og hæld sukkervandet over.
Lad det stå og trække i 4-5 dage i køleskabet og rør i det ind imellem.
Hæld det derefter igennem et rent viskestykke lagt oven i en si og høld det til sidst på rene skoldede flasker skyllet med atamon...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar