lørdag den 18. april 2015

Liv i haven......

Liv i haven...
 Igår tog vi cyklerne og kørte forbi Nonnebo Gartneren, som helt klart er et besøg værd - de har altid mange lækre planter og alt hvad man skal bruge til havebrug.
Jeg skulle finde hvad der skal i højbedene og fik da også næsten alt det jeg gerne ville have.
Selleri, sukkermajs, persille, ærter, gulerødder, rødbeder, radiser og ja så faldt Jesper over et brev med chilier, så det skulle også med, ( måske skulle han have valgt en en  anden end dem med styrke 10!!!!) Men han skal jo selv prøve smage dem hvis vi engang får dem til at blive til noget..
 
 

 
På vejen hjem fandt jeg et gammelt sækkelæred der lå i vejkanten - det var jeg nød til at tage med hjem, så må vi se om der er en krukke der skal pakkes ind i det...


 
Æbletræet er godt i gang - jeg håber det giver lidt mere i år, end sidste år...

 
Nede i bunden af haven står alle mine højbede som jeg elsker at nusse rundt om når det skønne vejr kommer - i påsken satte vi hæk op ude foran og der blev 10 planter i overskud som jeg så satte nede bagved - så fik jeg lavet et lille hjørne på haven så jeg kan sætte nogen  krukker dernede og lave lidt hygge der....
 



 
Frederik min store dreng - han elsker den hængekøje så var den første til at smække den op da vejret endelig blev til det.
Så må jeg jo slås med ham om pladsen..:-D





 
Sidste år plantede jeg alle de løgplanter ud som jeg havde købt igennem vinter og forår - og nu kommer der små Narcisser og Vibeæg op af jorden, de pynter så fint, så håber de har bredt sig lidt mere til næste år.... 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar