onsdag den 12. september 2012


Jeg var oppe og besøge min gode veninde den anden aften og havde lige bagt muffins samme dag, så havde lige et par stykker med, de er super lækre og enormt nemme at lave..

Opskriften kommer her..

SVAMPET Chokoladekage uden æg og mælkeprodukter.

10 portioner..

360 g mel
300 g sukker ( jeg brugte sødemiddel istedet og det blev godt)
65 g kakao pulver
1½ tsk vaniliesukker
1½ tsk natron
1 tsk salt
1 dl olie
6 dl æblejuice
evt. chokolade stykker

Det hele blandes godt sammen og hældes i en bradepande eller muffins forme...

Kagen skal bages ca. 35-40 min og muffinsne ca. 20-25 min...ved 200grader..

Ja også kan man jo pynte dem med hvad man har lyst til, en ostetopping eller noget farvet glasur..

God fornøjelse til en lækker fedtfattig kage...:-D


Bogen VARM PÅ BRØD OG LUN PÅ BOLLER,
fik jeg anbefalet af mine veninde, og var så lige forbi biblioteket idag, og den er bare super god, den har så mange gode opskrifter, så jeg skal bage de næste mange dage...

kig evt. ind på hendes hjemmeside og se hvad hun har lavet fra bogen...

http://bricksite.com/lundgreen/velkommen en rigtig lækker og hyggelig blog med en masse gode ideer....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar