søndag den 8. juni 2014

Haven i al sin pragt - skønt at være velsignet med sådan en lækker have....

 
Min nye hængekøje da den anden gik i stykker i snorene - den her er fantastisk at ligge i da man ikke bliver helt klemt væk...så den bliver brugt flittigt af os alle sammen.

 
Højbedene er ved at være færdige - I går fik jeg flyttet en rabarber så den kan få lidt mere plads, jeg fik plantet små knold selleri planter ud, lagt hvidløg og sået ærter og gulerødder, jeg har været så heldig at få en masse jord og spagnum af nogen rigtig gode venner, så nu må vi se m jeg kan producere nogen gode grøntsager til en god middag til dem..:-D


 
Jordbær, brokkoli og og salat er blevet pakket ind i fiberdug for at holde orme og fugle væk - mine jordbær var nemlig begyndt at blive røde så de skal passes på....

 
Ja så røg et træ mere i haven, vi havde længe snakket om at det ikke var pænt mere - det skyggede for en anden busk som også er helt død på den ene side så den håber jeg kommer igen, og endelig kunne man se mit fuglehus igen, så nu skal jeg have det malet så det er klar til vinter hvor fuglene  plejer at flytte ind i det...
Jeg tror vi med tiden skal have lavet lidt læhegn hvor træet har stået ellers kan alle folk kigge direkte ind i haven - og det er måske lidt rart med lidt privat liv også...


 
Vores ATV har stået herhjemme til reparation et stykke tid - og ja den skulle jo prøves i går, så drengene fræsede rundt i hele haven, jeg er ikke meget for det for min græsplæne er så flot lige nu, men den led heldigvis ingen skade ved det.
Senere bliver den vist byttet ud med en lidt større model også må den hjem til mine forældre og stå igen hvor der er større muligheder for at køre....


 
Mine Hortensiaer er ved at gøre klar til at springe ud - jeg er meget spændt på hvor mange jeg får i år... Men det ser rigtig lovende ud..

 
Det første spæde salat fra haven blev brugt til en dejlig rugbrøds mad i går....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar