torsdag den 26. december 2013

Fødselsdagsgaver??? stort dilemma......

Nyt Hæklenåle etui.....
2 stykker filt fra Søstrene Grene blev til dette dejlige hæklenåle etui - en sølv farvet lædersnor til at holde det lukket sammen, så alt i alt en meget nem løsning som tog 30 min at lave og kostede under 20kr...
God som en lille gave ide...
Den røde og turkise hæklenål var 2 jeg prøvede at sætte fimoler på og brænde dem, de blev lidt bedre at holde på i stedet for de tynde runde pinde..
og de er dejlig behagelige at hækle med også var det en billig og nem løsning...
 


 
Jeg fik lyst til at prøve og lave et Ipad cover med en læder lukning - jeg fandt den i Stof2000 - suer fin, men dog lidt svær at få syet på da det kan være svært at komme rundt om lukningen, men det gik.
Denne gang lavede jeg en kontrast farve i form af den koral farvede syning.

 
Små ræve som jeg tror skal sættes på fremtidige gaver - vi har så mange fødselsdage i januar - så må tænke lidt kreativt og ud af boksen med om jeg kan lave lidt gaver selv....
Vi er lidt lavt på budgettet denne måned da jeg lige er gået over til dagpenge og der får man jo ikke ret meget....

Hvad gør i med fødselsdagsgaver? er det okay at lave nogen selv eller skal de købes?

 
 
Sidst med ikke mindst fik jeg endelig prøvet at lave disse lækre chokoladebrud med hvid chokolade, pistacienødder og lakridspulver...
Opskriften er ligeledes funder på Valdemarsro.dk - jeg har længe gået og savlet over dem og tænkte så da vi havde gæster sidste weekend at nu måtte tiden være til at lave dem - og nøj hvor er de lækre...
Så lækre at de faktisk er blevet lavet et par gange siden...:-D
De kan klart anbefales at lave - også selvom det ikke er jul....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar