tirsdag den 28. januar 2014

Øv Øv lillemanden syg....

Sneen er kommet, super hyggeligt og kunne nyde det - dog fik lillemanden en gang falsk strubehoste oveni....
 
Ja det var lidt øv, Emil startede i går aftes med at hoste helt vildt og søløvehosten var der også, så det blev desværre til en sygedag herhjemme i dag. Men vi fik hygget max og bagt en kage med lakridspulver i- den er bare for lækker... ( opskrift er for neden af indlæget...):-D
Jeg er stadig i praktik så derfor får jeg ikke lagt så meget på bloggen - men der er snart et lille strikke projekt færdigt.....
I weekenden står den på arbejde og 60års fødselsdag hos min far, det glæder jeg mig til, så håber jeg bare Emil er blevet frisk igen...
 
 

 
Imens Emil tog sig en middags lur fik jeg mig et lille stykke af den nye kage, lidt dejlig frisk frugt og en kop the...:-D
Total mig mig mig tid....Det er der ikke nok af lige for tiden - men er dog begyndt til Zumba og latin disco - det er super sjovt og jeg bliver så godt humør af det...:-)
 
 
 
 
Lakridskage med hvid chokolade...
( ca. 40stk)
 
 
200 g hvid chokolade
200 g smør
150 g sukker
3 æg
100 g pekan eller valnødder
150 g hvedemel
1 spsk. lakridspulver
 
Pynt: Flormelis og evt. citronmelisse.
 
1. for en firkantet form, 20x20 cm, med bagepapir
2. hak den hvide chokolade fint. Smelt smøret i en gryde, tag den af varmen og rør den hvide chokolade i, til den er smeltet. Afkøl blandingen i ca 10 min.
3. Rør sukker og æg i chokoladeblandingen. Hak pakannødder , bland hvedemel, lakridspulver og nødder i dejen.
4. kom dejen i formen, bag kagen ved 175 grader , på midterste rille ca. 30-35 min.
Lad kagen afkøle i formen og drys med flormelis...
Skær den til sidst ud i små tern og server evt med frisk frugt....

1 kommentar:

  1. Hej Maj-Britt!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet